Röda rosor till svärmor!


Först vill jag Grattulera min svärmor som fyllt år. GRATTIS Maj-Britt!
Hon fick en tårta av mej i present en god och mäktig sak =)




Hon valde själv dom röda rosorna och grädde runt om, sen fick jag fria händer!



Jag använde en mönster skrapa för att få lite struktur runt om och sedan fick det blir en liten spritsad volang av grädde uppe och nere.



Röda rosor, blad och ....... (hjälp va heter dom vita?)  i marsipan,



Äldsta sonen på 6 år ville oxå vara med att dekorera sin farmors tårta så han fick göra två rosa rosor och dom rosa bladen som är runt om. Jag är helt klart stolt och imponerad av hans taland för att göra marsipan rosor. De kanske blir en blivande konditor av honom =)

Innehåll:
Saftig Chokladbotten
Chokladmousse och kolagrädde
Spacklad och spritsad med grädde
Marsipan lock
Dekorerad med marsipan

7 kommentarer
Postat av: mickan

Prästkrage kanske? =) hehe Sluta baka sådanna dör smarriga när du ej bor här:P heheh

2012-01-21 @ 18:13:39
URL: http://hippiemicka.blogg.se/
Postat av: Nettanshobby

Ja så kanske dom heter =) jag lovar jag bakar en till dej när jag kommer ner nästa gång =) va ville du ha i och på den då ;o)

2012-01-22 @ 13:35:51
Postat av: Sabina

Va fin!! Fina rosor med. Jag e kass på rosor.

2012-01-26 @ 22:19:29
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: Nettanshobby

tack så mycke =)

2012-01-27 @ 18:36:35
Postat av: mammsen

Jaa sådan mor sådan son! Jättefin tårta, den blev hon väl nöjd att få!

2012-01-29 @ 13:06:00
Postat av: Nettanshobby

mamma: ja, hon blev nöjd! alla tyckte den va fin och god!

2012-02-04 @ 10:22:57
URL: http://nettanshobby.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh tjusigt! Vad har du snvänt för kanttyll? Har aldrig använt någon med sådant mönster, skitsnyggt!



Jo, bacillerna får gärna hålla sig borta nu. Hannes blev hemma i nästan två veckor. Ja, folk skickar sina barn till förskolan fast de inte alls mår bra har jag märkt. Sorgligt att en del inte tar sig tid till sitt sjuka barn egentligen och MÅSTE till jobbet :S



Hoppas allt är bra med er! :) Kramar

2012-02-14 @ 08:26:30
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0