Dop tårtor!

Min vän jossan och hennes man skulle döpa sina två yngsta barn, lilla söta Alice och busgrabben Elias. Jag fick den stora äran att göra deras doptårtor =). vi diskuterade hur hon ville ha dom och kom fram till ränder och prickar och nån gullig topper. mitt val blev små söta skor.

mitt resultat till lilla Alice blev så här.....



tårtan är täckt med marsipan som turligt nog kom dagen innan tårtan skulle levereras =) puhh...



Innehållet i denna är:
vaniljbotten
fyllningen, vitchokladganach och jordgubbsmousse med bitar av färska jordgubbar
spacklad med vaniljsmörkräm
täckt och dekorerad med marsipan


instruktioner till skon hittade jag hos strössel & annat

Och till brorsan Elias




båda tårtorna har lika "design" och brun marsipan, det som skiljer är innehåll och färg!



Innehåll i denna är:
vaniljbottan
fyllning, limemousse och blåbärsmousse
spacklad med vaniljsmörkräm
täckt och dekorerad med marsipan





Gästerna tyckte att tårtorna var jätte goda och mättande. jag var en av dom.det är inte så ofta man smakar en tårta som ges i väg till någon annan. 

1 kommentarer
Postat av: josephine

Du är bäst gumman o ett stort tack för att du gjorde dom fina tårtorna till oss <3 kramiz

2012-08-22 @ 22:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0