Lime Cheesecake

I går blev det en liten cheesecake till Gladiatorerna =)
Jag tänkte att jag skulle göra nått nytt som jag kom på under dagen och efter ha prövat så kommer jag absolut att göra om det!



Lime cheesecake med en klick Grädde


Här kommer receptet på:

Nettans Limecheesecake

3 dl grädde
120 g philadelphia
2 dl florsocker
2 msk vaniljsocker
½ tsk vaniljpulver
3 msk limesaft
rivet skal av en lime
50-100 g kokosflingor


1. Vispa upp grädden
2. Vispa försiktigt i florsocker,vaniljsocker,vaniljpulver och philadelphia i grädden
3. Blanda till sist i limesaften och det rivna limeskalen. 
4. Ta en liten klick av smeten och pensla i formen så att kokosen fastnar i botten, häll sedan i smeten i formen.
5. Frys minst 4 timmar innan servering! 

5 kommentarer
Postat av: mammsen

Naminami, lät ju jättegott! Får du göra när jag kommer upp nästa gång! Kram

2012-01-29 @ 13:02:26
Postat av: Sandra

Just nu har han stl 62, men var tvungen att köpa 68 på overallen nu eftersom han växte ur 62 an, men är nog så olika beroende på märke o så. 68 o 74 borde han väl ha till våren o sommaren...känns lååångt bort nu :) Hur har ni det med kylan idag? :)

2012-02-04 @ 15:50:55
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack Tack!

2012-02-13 @ 23:01:02
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: Sanna

Den dör cheesecaken måste jag allt prova på någon gång! :D



Jo, det känns helt okej att jobba nu efter ledigheten. Det är dock fortfarande rätt jobbigt att lämna iväg honom tycker jag. Får se om man kanske går ner lite i tid senare så man får lite mer tid tillsammans, saknar min busunge ju :P Han går mellan 07 och 15 nästan varje dag fast är i alla fall ledig när jag är ledig när jag ska/har jobbat helg :)



Han har i och för sig varit hemma sjuk mer än han varit på förskolan nu och det börjar bli riktigt frustrerande nu. Tycker så synd om honom att han aldrig får vara frisk en längre tid. Men, men immunförsvaret blir ju starkare så det är väl bara att gilla läget och vänta ut allt, haha. Var Vicke mycket sjuk när han började förskolan? Har du fortfarande Albin hemma eller har han också börjat? (sorry - noll koll, haha)



Hoppas ni fått hålla er friska! Kram

2012-03-06 @ 09:41:04
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mjo, fast dietisten sa att välling/gröt endast skulle utgöra 3st måltider/dygn o innan han äter sig riktigt med "vanlig" mat så lär han ju ha nåt där imellan somfyller upp.

2012-03-16 @ 21:45:15
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0