Rally tårta!

en förälder från sönernas dagis ville ha en tårta till sin far som fyllde år och som gillar rally. så de fick bli en rally bil. de är första gången jag försöker mej på en bil så de va ganska klurigt att få i hop den. till slut liknade det en bil iallafall. kanske inte helt rak men det var ju som sagt första gången så nästa gång blir de nog bättre. när äldsta sonen såg tårtan ville han absolut ha en sån när han fyller år...



va tvungen att ta hjälp av 3 sugrör för att inte bottnarna skulle glida åt sidan. bilen skulle vart en subaru, tycker dock att de mer ser ut som en fantasi rally bil =) huvudsaken va att kunden va nöjd!



fick sätta dit en till lite tjockar marsipan platta för att kunna få lite struktur på framdelen.



bakdelen fick sig en vinge och 1 par baklysen. den ser lite naken ut men hittade inget som skulle passa att sätta dit, less is more!



lysen, rutor och fälgar målade jag dit med pastafärg. däcken har jag stansat ut ur ett O, hade ingen passande utstickare i rund här hemma. men de blev ju bra ändå. bokstäverna är  från panduro, utstickare i en rund plåtburk.

Innehåll:
Choklad botten
After Eight ganach
jordgubbsmousse med jordgubbsbitar
spacklad med choklad smörkräm
täckt med marsipan.

3 kommentarer
Postat av: Ann

Vi är jätte nöjda och återkommer gärna. Gästerna gissade att bilen va en subaru impresa =) Tack för en läcker och go tårta!/Kram Ann

2011-06-29 @ 21:38:30
Postat av: Sanna

Tack så mycket! Blev rätt nöjd faktiskt, både med lampan och tårtorna :)



Det gick ju bra med tårtan hörru! För att vara första gången du gör en biltårta är det riktigt bra! Ett tips som jag också hade lite problem med första gångerna var att taket blev högt, i synnerhet rallybilar är skapligt låga. Tänker man bara på det så blir det genast stor skillnad. (absolut inget illa menat!) :) Kramar!

2011-06-30 @ 09:18:31
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag menar det! Man slutar aldrig lära sig :) Några mer beställningar/projekt på G? Själv har jag fått beställning till den 16:e. Ska vara lite åt hårdrockshållet så det ser jag fram emot! :D Hoppas det är bra med er alla! Kram

2011-07-06 @ 20:27:02
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0