Påsk tårta

Ännu ett tillfälle att göra en tårta och gotta sig med =)
denna gången var de mamma min som var här och fick smaka, men även sambon,barnen och svärmor.


de är inte så fint med bakpapper under men man spar ju de fina till någon annan =)


egentligen skulle de varit påskliljor på men jag måste införskaffa en utstickare i den formen. så istället fick de bli gula blommor med socker kulor.


innehåll:
ljus botten med äkta vanlij i, fylld med Kokosmousse och mangomousse, spacklad med smörkräm, täckt och dekorerad med marsipan.

1 kommentarer
Postat av: Sanna

Snyggt! Måste absolut prova kokosmoussen! Har gjort exakt den där kombon på mosse på jobbet, mango och kokos går jättebra ihop. (Albins tårta blev ju fantastisk! :) har som sagt blivit jättedålig på att både läsa hänga med i bloggar och även uppdatera min egen men nu så.) Har också gjort påsktårta... Maffiga chokladbottnar och så kokade jag lemoncurd och la emellan. Täckte den med chokladglasyr och la på små chokladägg. Får se i eftermiddag om det blev något att ha ;)



Måste fråga.... har du färgat den lila marsipanen själv? SÅ mycket snyggare nyans än den färgade marsipan jag beställer in på jobbet!



Hoppas det är bra med er alla. Glad påsk! Kramar

2011-04-23 @ 09:04:16
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0