om barnen får dekorera!

Tittade igenom semester bilderna och hittade en tårta jag gjorde hos min syster. Tänkte överaska äldsta sonen och syrrans dotter med att dekorera den. Mina barn brukar inte få hjälpa till med tårtorna jag gör så dom blev jätte glad.


Barnen fick en varsin sida att dekorera, dom ville ha violströssel och vanligt bland strössel.



Jag själv spritsade grädden vilket var super svårt för temperaturen inne i syrrans kök visade minst 25 grader så grädden bokstavligt smälte i handen på mej.

De är tur de kan bli lite hur som när man ska ha tårtan själv för då kan man ju passa på att öva och testa nya tekniker. =)


Innehåll
köpta bottnar
Lime mousse och blåbärs mousse
Spacklas och spritsad med grädde
Dekorerad med viol strössel  och bland strössel.

2 kommentarer
Postat av: elin

hej!

vad har du för munstycke när du spritsar denna??

2011-12-01 @ 16:06:35
Postat av: Nettanshobby

hej! det är en av tyllarna som kommer med i engångsspritspåsarna =)

2011-12-10 @ 19:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0