Smörgåstårta

Inte den vanligaste tårtan jag gör. Detta för att jag inte är så jätte glad i smörgås tårtor och jag tycker inte heller om att göra dom. Det är för att dom inte blir lika fina och roliga att göra och för att dom inte är lika goda. min gubbe ville endå beställa en sådan för att han tycker dom är såå goda .Han äter helldre smörgåstårta än en "vanlig".



Så denna lilla "macka" innehåller hönekakebotten, tonfisk "gegge", annanas "gegga" och leverpastej.
som dekoration har jag edamerost, röktskinka,gulatomater,gurka och vindruvor.


för ovanlighetens skull så tar vi några recept på denna! de va ju ett tag sen  =)

Tonfisk "gegga"
en burk tonfisk i vatten (häll bort vattnet)
en burk majonäs
en halv fint riven rödlök
salt och pepper

landa ihop allt. klar!

Ananas "gegga"
en burk krossad ananas
en burk cream fresh
2 ½ dl grädde
salt

vispa cream fresh och grädde häll i lite salt och till sist annanasen. klart! 

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0