Scania tårta!

Min vän emmas gubbe fyllde år och hon ville ha en scania tårta till honom eftersom han kör en lastbil av märket=)
hon ville även skojja till det lite och skriva dit volvo vilket han inte gillar lika mycket, eller inte gillar alls =) haha



Grattis (bild, örn) is = Grattis Örnis


scania  stod på 3 av sidorna


och volvo på en sida

själva märket har jag skrivit ut på en bit papper och klippt ut och ha som mall.

(liten rättelse för alla moralpersoner. jag vet att scania/saab inte har en örn som loggo utan en grip,dock ville beställaren att det skulle stå som det gör)

Innehåll:
Naturellbotten
Mangomousse och Hallonmousse
Spacklad med Vaniljsmörkräm
Täckt med Vaniljsugarpaste
Deckorerad med Marsipan och Sockerkulor.

2 kommentarer
Postat av: Lise

Hej! Jag har också en scania logga att göra, har du målat med pulverfärg direkt på tårtan? Smart med silverpärlor till ramen=)

2011-10-24 @ 18:12:48
Postat av: NettansHobby

hej lise!

jag har färgat in den blåa själv med pasta färg, blå marsipan som grund, sen lagt till lite mer blå och en liten dutt svart. den röda är färdig färgad marsipan och sen har jag målat de svarta på gripen med pensel.



hoppas de går bra för dej!

2011-10-24 @ 19:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0