Lyxiga Chokladmuffins




I helgen fick jag för mej att baka något,kom först inte på vad... Tänkte ett tag och sen slog jag bara upp min Muffins bok men hittade inget jag var sugen på att baka så de fick bli ett helt nytt recept som jag hittade på just då =) Dom fick heta lyxiga choklad muffins då dom smakade super gott. Så här får ni receptet på dom.

Lyxiga Choklad muffins
12 st

2 dl mjöl
1 dl kakao
1 ½ tsk bakpulver
2 ägg
2 dl muscvado socker
50 g smält smör
 1 ½ dl mjölkkola youghurt

Sätt ugnen på 175 grader.
 Sikta mjöl,kakao och bakpulver i en skål.
Vispa ägg och socker poröst i en annan skål, häll över smör och youghurt under omrörning.
vänd i mjölblandningen.
Fördela i formarna.
Grädda i nedre delen av ugnen ca 15 min.
Ta ut och låt svalna!
 

3 kommentarer
Postat av: mammsen

Du är händig du Märta som är duktig på bakverk.



Kram

2011-10-31 @ 16:02:37
Postat av: Sanna

De där låter inte helt fel! :)



Tack så mycket! Jag modellerade kroppen i ett helt stycke, gjorde den smalare och smalare så det även blev en svans. Samma grepp som när man gör marsipangrisar... Rulla och forma i handlovarna alltså.



Sedan gjorde jag huvudet och stack två hål med det konformade verktyget och gjorde två öron som jag satte dit med det verktyget. Sen två små, små runda bollar tröck jag dit med samma verktyg som näsborrar.



Vingarna skar jag ut med kniv i ganska tjock marsipan för att få dem stabila och för att kunna göra djupa mönster med verktyget med två runda ändar (vet inte namnen på dem) och satte dem på drakryggen med det konformade verktyget. Benen var lättast, bara att rulla bollar och forma till ben med en tjock fot man delar på tre med kniv. Sedan satte jag bara olika stora "pluppar" på hela kroppen och avslutade med att skugga med silverspray :)



Svårt att förklara som du vet men jag hoppas du förstår, du har verkligen lyckats förklara dina rosor med hjälp av bilderna =) Själv har jag aldrig använt utstickare till rosor... Kanske värt att testa, verkar mycket lättare i alla fall :)



Hoppas allt är bra med er, shit vad mycket text det blev :P Kramar

2011-11-02 @ 20:25:09
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jo, det är ju lite av evighetsgöra med att rulla massa bollar till rosor och hålla på. Gjorde en bröllopstårta på jobbet förut som det skulle vara hur många rosor som helst på. Vet inte hur länge jag höll på med det blev i alla fall en hel stor plåt som skulle användas :P



Tack återigen! :D Ja, jag skulle också vilja ha en massa sådana. Det jag använt är en gammal "taggig" träkavel som mamma hade... Funkar hur bra som helst :) Nu kallar "plikten". Har fruktårta beställd till imorgon förmiddag så jag ska slänga ihop den nu så den får safta igenom till imorn bitti :) Kram

2011-11-03 @ 20:23:41
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0