Farsdags tårta!

Grattis på farsdag till alla pappor där ute.

Denna gjorde jag till min underbara sambo och pappa till våra små busar. Han orkade dock inte smaka på den för han åt sig mätt på smörgåstårtan jag oxå gjort. Hoppas han smakar den senare för vem tycker inte om tårta ?

I år fick det bli en skjort tårta med slips.






Det är inte så ofta men får at ett kort på innehållet i tårtan =) tycker det ser så fint ut med dom olika lagrena=)


Innehåll:
Köpebottnar (latmask varning)
Fylld med hallonsylt, glasscream och grädde
Täckt och dekorerad med marsipan

3 kommentarer
Postat av: Sanna

Tjusigt!



Hehe, tack! Mjo, men det har tagit något år att bli bra på det. Meen som med allt annat - övning ger färdighet ;) Det är vitchoklad jag skrivit med :)

2011-11-15 @ 21:40:35
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack =)



Personligen tycker jag det är lättare att pikera fint än att skriva fint med penna nu när man fått in snitsen :) Jag använder mig av både strutar av smörpapper och plastspritspåsar, men oftast bara en liten plastspritspåse med litet hål utan tyll. När jag använder kristyr är det dock lättare med tyll =)



Man kan ju träna att pikera massor på ren diskbänk/bakplåtspapper och bara skrapa upp gelen och använda igen, det gjorde vi i skolan och jag köpte hem en burk för att öva massor hemma också =)

2011-11-16 @ 10:46:54
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: sandra

hej. ja vi kör med minifom + sempers magrdroppar. men vet inte om det hjälper så mycket!



satan vilka tjusiga tårtor du gör :)

2011-12-06 @ 15:57:46
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0