Tårta till Emma

detta var en riktig h-vetes tårta som ingen vill råka ut för. de började med att jag glömde fodra marsipanen men olja innan jag la den över grädden och efter de så började grödden under att gropa sig och närstan all marsipan gled av. vilket resulterade i att jag fick kasta den marsipanen. jag skrapade även bort grädden och som ute var hade jag en överbliven botten och fyllning kvar som jag kunde lägga på. sen så spacklade jag hela tårtan med smörkräm istället. de gjorde att hela tårtan blev mycket stadigare. de sista problemet va marsipanen som va aldeles för torr och torkade tok fort även fast jag öppnat den precis. jag ska då aldrig mer köpa icas marsipan, den hinner torka alldeles för fort. man hinner inte ens släta till tårtan. men slut resultatet blev riktit bra endå trots alla motgångar under tiden =)



innehåll:
Naturell botten, två lager kokosmousse och 1 lager mangomousse, spacklad med smörkräm, täckt och dekorerad med marsipan.

3 kommentarer
Postat av: majsan

jätte bra tårta

2011-05-11 @ 23:24:29
Postat av: mammsen

Du blir duktigare och duktigare, riktigt proffsigt. En på jobbet undrade om du gjorde från foto också. Jag sa nej. Undrar hur det går till på för vis, måste kanske ha en speciel maskin för det, jag vet inte. Kram.

2011-05-12 @ 16:04:26
Postat av: nettan

tack!

man har en speciell skrivare som skriver ut med ätbar färg på marsipan. svindyra saker.

2011-05-12 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0