Ettan lös snus till Mats!

Min vän E ville ha en tårta till sin far och eftersom han snusar Ettan lös så fick de bli en sånn =)
hon ville ha den spacklad med grädde eller glasskräm i går va jag mycke noga med att fodra locket så att den inte skulle svettas... men... i morse när jag kom upp så var nästan hela tårtan förstörd. de var ju bara att ta bort marsipanen och börja om, fick kila i väg till affärn och köpa en botten för att jag skulle inte hinna bara någon och sen kyla den till passande temp. la på ett extra lager oxå för att den skulle få tillbaka höjden. men slut resultatet blev toppen =) härdan eftyer så ska jag bara använda mej av smörkräm för att inte få de problemet igen.





ettan skar jag ut i marsipan och målade de svarta och guld med en pensel. mycke pillrigt särskillt om man är lite darrig på handel som jag va i dag =)


de bruna och lös texten är penslad på med pensel.


för att få "lös snus" effekt mixade jag den hårda delen av ballerina kladdkaka 


Innehåll:
Köpta bottnar, 1 lager Limemousse och 2 lager Jordgubb/marsan, spacklad med snörkräm täck med marsipan och ballerina kladdkaka.

5 kommentarer
Postat av: majsan

vem kan motstå ta en prilla av denna snus!

2011-05-18 @ 22:39:37
Postat av: Sanna

Ja, det är verkligen skilda saker med grädde och smörkräm. Fast de enda tårtor jag spacklar med smörkräm på jobbet är mousse tårtor. De andra står sig ganska bra, så länge inte sylt/vaniljkräm nuddar marsipanen, då smälter den ju nästan :P



Oj, vad tråkigt att det lagt ner... Det skulle ju vara KANON med ett litet konditori i en liten by/stad. Särskilt eftersom det inte finns något!



Jo, det finns ett-års utbildningar som infattar det mest grundläggande inom yrket. Har arbetat med ett par stycken som varit precis utgådda från sådan. De har kunnat det mesta, det enda som saknats är tempo men det får man automatiskt i takt med yrkeserfarenheten :)



Tycker absolut du ska satsa, du har öga för detta. Det saknar MÅÅÅNGA som arbetar med detta, tyvärr. Har man inte det spelar det ingen roll hur många utbildningar man gått och hur mycket man jobbat med det, det blir bara kacka ändå ;D



Riktigt tjusiga tårtor måste jag säga än en gång! :) Kramar

2011-05-19 @ 07:22:49
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Milli

Vilken häftig tårta :) Måste ha gått åt många ballerina om du bara använde den mörka delen. Jag spackla också med glasscreme en gång och de gör jag aldrig om. Dock så går de utmärkt att spackla med bara grädde beroendes på vilket märke man har på pastan, vissa måste man ju fodra och vissa går bra utan =) Man lär sig saker hela tiden..

2011-05-19 @ 12:52:09
URL: http://millis-vardag.blogspot.com/
Postat av: Milli

Var visst inloggad på fel blogg. Detta är min bakblogg :)

2011-05-19 @ 12:52:53
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Ja, jag menar ju det! Man blir mörkrädd för vissa människors beteende. Tur att det finns sådana som som faktiskt bryr sig. Jo, jag kan tänka mig att det i många lägen är en fördel att bo i en liten by!



Trevlig helg! :)Kramar

2011-05-20 @ 09:40:56
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0