Kladdcupcakes med vanilj/viol grädde

sonen bakade Tigermuffin en dag och för att lyxa till de lite efteråt så gjorde jag en varsin kladdcupcake med vanilj/viol grädde toppas med en blomma i sp.




Kladdmuffin (ca 12 st)
2 ägg
3 dl socker
½ tsk salt
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
125 g smält smör

sätt ugnen på 175 grader

rör ihop ägg och socker med en gaffel
rör i salt, kakao, vaniljsocker, bakpulver och mjöl. blanda därefetr i de avsvalnade smöret.

häll upp smeten i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 min.

ta ut och låt svalna.


vanilj/viol grädde

3 dl grädde
½ msk violessens
½- 1 msk vaniljsocker
(ev marsan pulver för att få grädden lite fastare)

vispa i hop och fyll en spritspåse.
spritsa på muffinsen när dom har svalnat helt annars smälter grädden. 
2 kommentarer
Postat av: cattha

mumsssssssss,måste fråga var köper man violessens,jag älskar viol

2011-02-28 @ 19:20:36
Postat av: nettanshobby

jag köper essens genom tårtbutiker på internet. här är några. www.kakburken.se www.tartdecor.se www.strosselannat.se

2011-03-01 @ 11:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0