CupCakes med pepparkaks creamcheese frosting

I går så gjorde jag 35 cupcakes till svärmor, dessa skulle hon ha med sig och bjuda på jobbet. även kola/ingefärs snittarna skulle hon ha med sig, så i dag skulle cupcaksen få frosting och dekoration på sig.

                  
                 laila´s cupcakes med lingon i botten och pepparkaks creamcheese frosting
      


Laila´s cupcaks
3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av 1 citron

Pepparkaks Cream Cheese Frosting
150 g mjukt smör
5 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
150 g philadelphia ost
2 tsk pepparkakskrydda (lika delar malen ingefära,nejlika och kanel)

Vispa smör fluffigt med elvisp,sikta och rör sedan i florsocker och vaniljsocker (annars flyger florsockert över köket) När sockert är blandat forstätt att vispa lite till med elvispen.
Lägg philadelphia osten i en tallrik och blanda ner pepparkakskryddan och citronsaften.
Blanda ner i smörsmeten.

Klar att spritsa!




            
 som dekoration har jag tomtar i marsipan och modelleringspasta och små runda strössel

3 kommentarer
Postat av: mammsen

Gulliga små tomtar du gjort på kakorna! Vilket jobb och hålla på och pilla med. Sån vill jag med ha sen när vi kommer, föresten vill smaka på allt så det så, he-he. Skämta bara. Kramis

2010-12-12 @ 14:03:54
Postat av: Nettan

jag gör en häxa åt dej!

2010-12-12 @ 16:41:32
Postat av: Sara

Det var den gulligaste lilla bakelsen jag nånsin har sett!! Och de små röda pärlorna var pricken över i:et, du har känsla för detaljer! 35 stycken dessutom, bra jobbat =)

2011-05-30 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0