Blixten till Bastian

Bastian som fick denna tårta ville även ha en Blixten tårta. så hans mamma beställde en till i dag. Gissar att spindelmannen och Blixten är favoriter=)
Dom ville ha en tårta lik
denna.  även denna gång gjorde jag om den lite för att han skulle få en helt egen och inte lik någon annans. Mamma Linda tycke tårtan var jätte fin och jag hoppas att Bastian tycker de oxå. och självklart hoppas jag dom tycker den är god.









Jag har gjort ett eget tårtfat. jag skulle inte hinna få hem ett frykantigt fat. Måste säga att de va ganska enkelt.
En kartong bit i rätt stl och ett fint pressentpapper ( mitt är dock vitt) och sen celofan (stavas?) för att pappert inte ska bli blött och komma med när man skär tårtan.



På dom första två bilderna har jag glömt att sätta dit kylarköping skylten ser jag nu.



Innehåll:
Naturellbotten
Fylld med Daim ganach och Glasscream
Spacklad med vaniljsmörkräm
Täck med marsipan
Dekorerad med marsipan, sugarpast och smörkräm

1 kommentarer
Postat av: Sandra

fasiken vad du är duktig, blir så imponerad :) O ser så himla gott ut också :) Kram på dig

2011-09-28 @ 16:16:17
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0