Blixten till Min Viktor som blivit 6 år

I går den 1 oktober blev min äldsta son hela 6 år och de firas ju så klart med pressenter och tårta. Han ville ha en bilxten tårta och självklart fick han de.



Viktor sitter stolt med sin tårta =)


Marsipanen är marmorerad i babyblå och svart, tycker dock inte att den baby blåa är blå utan grå. Tråkigt när man köper en blå och så är den inte det... nån annan som fått så?

   
Blixten ser lite trött ut,men Viktor va mycke nöjd endå!


Dom där "gröna klumparna" ska föreställa kaktusar=)
Tog två runda marsipan bollar och satte uppe på varandra och spritsade sen grön smörkräm genom en grästyll. De tråkiga va att smörkrämen hann att bli lite för mjuk innan jag tog korten.



Som kant bård fick han svarta bilar med bokstäver av sitt namn.


Innehåll:
Naturellbotten
Fylld med Hasselnötsgrädde och Kola mousse
Spacklad med Vaniiljsmörkräm
Täckt och dekorerad med marsipan och smörkräm

2 kommentarer
Postat av: mammsen

Jättefin tårta! Du har blivit expert på tårtor. Många av mina vänner som ser dom tycker detsamma, väldigt imponerade.

2011-10-02 @ 14:46:21
Postat av: Sanna

Tjusigt, tjusigt! Shit.. Sex år - tiden går ;)



Jag tycker också den babyblå drar åt det grå hållet faktiskt. Riktigt tråkigt att det inte är lika fin kulör på den som på den babyrosa.

2011-10-02 @ 15:08:07
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0