Bygga en cup cake

Tänkte lägga in en beskrivning om hur man bygger upp en cup cake.

Du behöver:
muffins
creeam cheese frosting (eller annan frosting)
lemon curd (eller annan sylt)

Verktyg:
kniv
äppen urkänare
spritspåsar
fyllnings tyll
stjärn tyll (eller vilken du vill)
strössel eller marsipan blommor


Börja med att skära av toppen och lägg den åt sidan en stund.


Ta äppelurkärnaren och gör ett hål i mitten


Fyll lemon curden (eller sylten) i spritspåsen med fyllningstyllen.


Börja i botten och dra försiktigt upp den så hela hålet blir fyllt och ta en liten klick uppe på.


Sätt på locket i gen


Fyll en ny spritspåse med stjärntyllen med Frostingen


Spritsa utifrån och in.


På med strössel eller marsipan blommor. KLART!

2 kommentarer
Postat av: Sanna

Tack så mycket, jag hoppas också verkligen det kommer gå bra! :)



Jaså, skönt att du sluppit problem med vagnen och det kan man kalla hållbart. Som min pappa sa också... När vi var små var det aldrig några problem. Nu producerar man ju fram vagnar huller om buller för att folk ständigt vill ha nya vagnar och företagen försöker konkurrera ut varann...



Snygg design! Måste fråga dig vad du har för kamera? Blir riktigt bra bilder :) skulle verkligen behöva en ny kamera... Hoppas ni haft en trevlig helg! Kram kram

2011-05-22 @ 07:20:51
URL: http://stillunbound.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nej, jag förstår inte heller det. Har läst i forum på familjeliv om många vagnar och det var en tjej som hade haft 27(!) vagnar till sina tre barn?! Hur är det ens möjligt? Vi fick nu tillslut äntligen igenom det vi ville nu, puh. Känns skönt att slippa ha en vagn det är fel på. Hoppas denna håller men har bara hört bra om den så :)



Okej. Jag vill verkligen ha en systemkamera jag också. Som du säger så duger faktiskt objektivet som sitter på oftast. Det blir bra mycket bättre bilder än med en vanlig digitalkamera. Får väl önska mig det när jag fyller 25 ;)



Ja han växer verkligen så det knakar. När man tittar på de minsta kläderna han haft förtår man ändå knappt HUR liten han faktiskt var. Det har gått fort, haha.



Det skulle vara jättekul att ses! Det ska inte vara någon omöjlighet att ordna heller tycker jag! :D Man blir bra sugen på att baka varje gång man går in här i din bak-blogg måste jag säga :) Ha en bra dag tjejen! Nu ska jag hoppa in i duschen, bada Hannes och sedan åka upp till Astrid Lindgrens. Kram

2011-05-24 @ 07:29:58
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0