Häst tårta till Ida!

I dag fyller sambons kusin år och hon visste precis hur hon ville ha sin tårta! En häst tårta. Självklart skulle hon få de. Sen är det inte varje dag man smakar tårtorna man gör men i dag var de en sånn dag och jag får lov att säga att den var riktigt god!




jag marmorerade marsipanlocket för att få lite mer "effekt"  men fotot är inte helt rättvist mot hur de såg ut.

Ser nu när jag lägger in korten att jag visst missat att sätta dit hovar på benen, men alla gör misstag nångång!



Fotade lite andra vinklar på hästen innan den kom på tårtan!


Hästen va riktigt klurig och pillrig att göra eftersom jag gjorde den i ett helt stycke. Sen fick den stå och torka till sig lite med en stor tuss plastfolie under huvudet för att hålla formen.


Stort grattis IDA på din födelsedag!



Innehåll:
Vaniljbottnar
Fylld med Blåbärsmousse
och violgrädde med mixad violgodis
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan
Dekorerad med marsipan, sockermassa och sockerkulor

1 kommentarer
Postat av: Sanna

Blev ju kanon! Det är verkligen en konst att modellera i ett stycke :) Är säker på att de blev nöjda!



Mjo, jag har föreslagit limemousse men det var inte aktuellt.. Nu har jag bestämt att det ska bli två tårtor med två vaniljbottnar bakade på potatismjöl(TACK för tipset!) och en mjukmarängbotten i vardera. Ena fylld med vitchokladfluff/mousse och svartvinbärsmousse och andra hallonmousse med bitar i och vitchokladfluff/mousse :) De ska gå i ljusrosa och vitt. Sen ska jag göra tårta till Hannes också... Han fyller ju 1år den 23:e så vi ska fira honom helgen efter :)



Pust... Fullt upp just nu, därav sent svar. Har varit i Dalarna över en vecka.. Har köket som ska fixas och så ska vi åka till Gotland på lördag natt. Har bara varit där när vi var dit i eran husvagn när vi var små så det ska bli skoj. Björns farbror har hus innanför murarna så det blir gratis boende, inte helt fel ;) Vad har ni haft för er under semestern? Kram

2011-08-04 @ 13:48:43
URL: http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0