Ironman explotionstårta

Min bästa väns son fyllde hela 6 stora år skulle ha kalas och är tokig i ironman så vi överaskade honom med en ironman tårta.


Här har ironman slagit ett hål i tårtan därav "explotionen" =)
runt om i trekanterna står det OLIVER.



Likt skotertårtan så skrev jag ut ironman och skat ut honom i marsipan sen ritade jag dit alla svarta sträck, vilket tog väldigt lång tid och var väldigt pillrigt sen målade jag dit det röda och sen de guldiga, som är gulpasta färg blandat med guld pulverfärg.
Det grå i bakgrunden är målad och täckt med plastfolie innan jag la över locket som utgör "explotionen". effekten dom blev när jag drog bort plastfolien gör att det ser lite ut som sten!

Innehåller har födelsedagsbarnet själv valt
Vaniljbotten
Drottningmousse
Glasscream
Spacklad med smörkräm
Täckt med marsipan
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0