Form och smak Kombinationer

när jag gör tårta så har jag ett papper med några formar och smak kombinationer jag utgår i från. för att göra de mindre svårt att välja har jag inte så jätte många kombinationer. för jag vet ju själv att ibland har man en väldig besluts ångest.

runda formar:
1 - 2 bitar
12 bitar
15 - 20 bitar

Fyrkantiga formar
10 bitar
15 bitar
20 bitar
25 bitar

övriga formar
hjärta
stjärna

Bottnar:
naturell
vanilj
citron
choklad

spackel:
grädde
smörkräm
choklad (smörkräm)

täcker (lock)
marsipan
sugarpaste (vid nötallergi)

moussefyllningar:
blåbär
kokos
lime
citron
kiwi
pepparkaka
mango
melon
jordgubb
hallon

godisfyllningar:
algrens bilar
skumbanan
salta fiskar
geléhallon

choklad ganache:
dumle
nogat
geischa
after eight
polly
risen
choklad (vit, mörk,mjölk m.m..)

CupCakes:

smak:
vanilj, choklad el, citron

frosting
:
mocca, cream cheese el, grädde
plus enkel dekoration

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0